Դիրքորոշում և արժեք
Վերապատրաստող՝ Նառա Նիկողոսյան
սեպտեմբերի 25-29
Դասընթացի բովանդակություն, առաջադրանքներ
Թեմա 1. Ժողովրդական մշակույթի կարողությունների «դիրքորոշում» և «արժեք» բաղադրիչները:
Առաջին պարապմունք
Կարդացեք «Կարողունակությունների կողմնորոշիչ շրջանակ ժողովրդական մշակույթի համար» փաստաթղթի 1-7-րդ գլուխները:
Մեթոդ. Համագործակցային. « Ջիկսո»
Ընթերցանություն. «ուղղորդված ընթերցանություն»
Երկրորդ պարապմունք՝ տեքստային մշակում
Աշխատանք
Կարդալ «Կարողունակությունների կողմնորոշիչ շրջանակ ժողովրդական մշակույթի համար» փաստաթղթի 1-7-րդ գլուխները
Մեթոդ. բաժանվել 7 խմբի,յուրաքանչյուր խումբ կարդում է մեկ գլուխ, պատրաստում է այդ գլխի ներկայացում՝ PP,
Օգտվելով «Կարողունակությունների կողմնորոշիչ շրջանակ ժողովրդական մշակույթի համար» փաստաթղթից՝ շարադրեք՝ինչպե՞ս եք հասկանում ներքոնշյալ արտահայտությունները և գրե´ք Ձեր հիմնավորված վերաբերմունքը դրանց մասին:
1. Քաղաքացիական դիրքորոշում
Քաղաքացիական դիրքորոշումը մոտեցում է համայնքի կամ սոցիալական խմբի նկատմամբ: «Համայնք» եզրույթն այստեղ օգտագործվում է մի այնպիսի սոցիալական կամ մշակութային խումբ ներկայացնելու համար, որն ավելի մեծ է, քան անձի ընտանեկան կամ ընկերական անմիջական շրջանակը և որին նա պատկանելուզգացում ունի:
2. Ժողովրդական տարբեր հարցերի մասին հստակ դիրքորոշում
Մեր կրթության համակարգերն ու ուսումնական հաստատությունները պետք է երիտասարդներին պատրաստեն՝ դառնալու ակտիվ, հաղորդակից և պատասխանատու անհատներ. ավելի քիչը չի գոհացնի բազմամասն, բազմամշակույթ և արագ զարգացող հասարակություններին,ուր մենք ապրում ենք:
3. Ժողովրդավարական մշակույթ,
Ժողովրդավարական օրենքներն ու կառույցները կարող են արդյունավետ գործել միայն ժողովրդավարության մշակույթի վրա հիմնված լինելու պարագայում: Կրթությունն այս պարագայում առանցքային դեր ունի: Սրանք այն եզրակացություններն էին, որոնց պետությունների և կառավարությունների ղեկավարները հանգեցին 2005 թվականին Վարշավայում կայացած Եվրոպայի խորհրդի երրորդ գագաթնաժողովի ընթացքում: Դրա հիման վրա մեր կազմակերպությանը պատվիրակվեց «խթանել և զարգացնել ժողովրդավարական մշակույթը մեր քաղաքացիների շրջանում»:
4. Ժողովրդավարություն,
Ժողովրդավարությունը ժողովրդի կողմից կամ ժողովրդի անունից կառավարման ձև է, որի գլխավոր առանձնահատկությունը մեծամասնության տեսակետներին արձագանքման ունակությունն է:
5. Մարդկային արժանապատվություն և մարդու իրավունքներ,
Արժեքների այս շարքը ներառում է՝
1.գիտակցում, որ բոլոր մարդկանց բնորոշ է ընդհանուր մարդասիրությունը և հավասար արժանապատվությունը՝ անկախ նրանց մշակութային պատկանելությունից, կարգավիճակից,ունակություններից կամ հանգամանքներից.
2. գիտակցում, որ մարդու իրավունքները համամարդկային, անօտարելի և անբաժանելի են.
3. գիտակցում, որ մարդու իրավունքները պետք է միշտ խթանել, հարգել ու պաշտպանել.
4. գիտակցում, որ հիմնարար ազատությունները միշտ պետք է պաշտպանված լինեն, քանի դեռ դրանք չեն ստորադասում կամ խախտում այլոց մարդու իրավունքները.
5. գիտակցում,որ մարդու իրավունքները հիմք են ծառայում որպես հասարակության հավասար անդամներ միասին ապրելու, ինչպես նաև աշխարհում ազատության, արդարության և խաղաղության համար::
6. Մշակութային բազմազանություն,
Մշակութային բազմազանությունը միշտ էլ պետք է արժևորվի, քանի դեռ այն չի խախտում մյուսների մարդու իրավունքներն և ազատությունները:
Արժեքների այս երկրորդ խումբը, ներառում է՝
1. գիտակցում, որ մշակութային բազմազանությունն ու բազմակարծությունը, աշխարհայացքներն ու գործելակերպերը մեծ արժեք են հասարակության համար և զարգացման հնարավորություն են ընձեռում հասարակության բոլոր անդամներին.
2. գիտակցում, որ բոլոր մարդիկ ունեն տարբեր լինելու և սեփական տեսակետները, դիրքորոշումները, համոզմունքներն ու կարծիքներն ընտրելու իրավունք.
3. գիտակցում, որ մարդիկ պետք է միշտ հարգեն մյուսների դիրքորոշումները, համոզմունքներն ու կարծիքները, եթե դրանք ուղղված չեն մյուսների մարդու իրավունքների և ազատությունների ստորադասմանը.
4. գիտակցում, որ մարդիկ պետք էմիշտ հարգեն այլոց կենսակերպն ու գործելակերպերը, եթե դրանք չեն ստորադասում կամ խախտում մյուսների իրավունքներն և ազատությունները.
5. գիտակցում, որ մարդիկ պետք է լսեն և մասնակցեն իրենցից տարբեր ընկալվող մարդկանց հետ երկխոսությանը:
7. Իրավունքի գերակայություն,
Նպաստել իրավունքի գերակայությանը և բոլոր քաղաքացիների նկատմամբ հավասար և անկողմնակալ վերաբերմունքին՝ օրենքի շրջանակներում, որպես արդարադատության ապահովման միջոց:
8. Օրենքի գերակայություն, արդարադատություն,
Մարդու իրավունքների տեսանկյունից դիմացինի՝ համոզմունքների ազատության իրավունքը
միշտ պետք է հարգել, սակայն հարգանքը չի կարող համահունչ լինել համոզմունքների
այնպիսի բովանդակության հետ, որով փորձ է արվում ստորադասել կամ խախտել մյուսների
արժանապատվությունը,մարդու իրավունքներն ու հիմնարար ազատությունները:
9. հավասարություն,
որոշակի հասարակության մեջ գտնվող բոլոր մարդիկ ունեն հավասար իրավունքներ, ազատություններ և կարգավիճակ, հնարավորինս ներառելով քաղաքացիական,սեփական իրավունքները, խոսքի ազատությունը և որոշակի սոցիալական ապրանքների ու ծառայությունների հավասար հասանելիություն:
10. արդարություն
Երկու խմբերի միջև լուրջ հակամարտության ծագման ֆոնին՝ այդ հակամարտության ընթացքում բռնությունից կամ անարդարությունից տուժած անձն, այնուամենայնիվ, հնարավոր է ընտրի մյուս խմբի անհատների հետ հաշտեցման գնալու ճանապարհը: Գիտակցումը, որ բոլոր մարդկային էակները հավասար արժանապատվություն և արժեք ունեն՝ անկախ այն հանգամանքից, թե կոնկրետ ինչ խմբեր են պատկանում, կարող է հաշտեցման շարժառիթ լինել:
11. անկանխակալվերաբերմունք այլ մշակույթների,համոզմունքների,աշխարհայացքների և սովորույթների նկատմամբ
Անկանխակալ մոտեցումը դա վերաբերմունքն է այն մարդկանց նկատմամբ, ում մշակութային պատկանելիությունը, համոզմունքները, աշխարհայացքն ու սովորույթները տարբերվում են քո սեփականից: Դա ներառում է զգայուն, հետաքրքրասիրական և բարյացակամ վերաբերմունք այլ մարդկանց և այլ աշխարհայացքների նկատմամբ:
12. հարգանք-
դրսևորվում է որևիցե մեկի կամ որևիցե մի բանի նկատմամբ դրական վերաբերմունքով: Հարգանքը հիմնաված է դատողության վրա, որն ունի իրական կարևորություն, արժեք և նշանակություն:
13. պատասխանատվություն-
դա վերաբերմունքն է սեփական գործողությունների նկատմամբ, ինչը ենթադրում է, որ անձը կրում է իր կատարած գործողությունների հետևանքները:
14. ինքնակառավարման արդյունավետություն-
նյարդայնությունը
նյարդայնությունը և հուզական վերապրումները բնական արտահայտվող մեխանիզմներ են, սակայն դրանց արդյունքը կարող է ինչպես՝ վնասել շրջապատին, այնպես էլ՝ բացասական հույզեր վերապրող անձին: Որպեսզի հույզերը կարողանանք կառավարել, պետք է դրանք վերապրել գիտակցական վերահսկողությամբ: Մինչ գործելը պետք է վերլուծել ցանկացած իրավիճակ:
15. հանդուրժողականություն
Բոլոր քաղաքացիները պարտադիր պետք է հնարավորություն ունենան հավասար կերպով մասնակցելու հասարակությունը կարգավորող օրենքների սահմանման և ստեղծման ընթացակարգերին,
ժողովրդավարական գործընթացներին, սակայն նաև պետք է ապահովել արդարացի և հավասար վերաբերմունք բոլոր տեսակի փոքրամասնությունների նկատմամաբ, սոցիալական արդարությունը, անկողմնակալությունը և հավասարությունը պետք է աշխատի հասարակության բոլոր մակարդակներում, իսկ իրավունքի գերակայությունը պետք է գերիշխի այնպես, որ հասարակության յուրաքանչյուր անդամ արժանանա ազնիվ, արդար, անկողմնակալ և հավասար վերաբերմունքի՝ բոլորի կողմից ընդունված օրենքներին համապատասխան:
Հանդիպումների արդյունքում՝
Վերապատրաստվող մասնագետը ծանոթանում է ներկայացված փաստաթղթերին, իր բլոգի վերապատրաստման բաժնումունենում մեկ ամբողջական տեքստ, որում ներառված կլինի վերը նշված կետերը,կներկայացվի իր կարծիքը նշված կետերի շուրջ:
Գլուխ 5 Շրջանակի գաղափարական հիմունքները
պատրաստել ենք Power Point և ներհայացրել հանդիպման ընթացքում Երրորդ հանդիպում. Ուսումնական գործընթացում վերաբերմունքի և արժեքների ձևավորման հիմունքները...
1. Դուրս բերեք Հանրակրթական չափորոշչում ձևակերպված արժեհամակարգը:Առանձնացրե՛ք հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված սովորողների դիրքորոշման և արժեքային համակարգի ձրավորմանն ուղղված վերջնարդյունքները:
2.Կարդացեք և քննարկեք նշված հոդվածները:
Ապրումակցային մանկավարժություն – Մարիետ Սիմոնյան
Քաղաքակրթությունների բախո՞ւմ – Սամյուել Հանգթինգթոն
3.Բերե՛ք նաև օրինակներ Ձեր մանկավարժական գործունեությունից՝ ելնելով «Դիրքորոշում և արժեք»թեմայից
Մեթոդ.երեք խումբ ստեղծել
առաջին խումբը՝ կրտսեր դպրոցւ
երկրորոդ խումբը՝ հիմնական դպրոցի
երրորդ խումբը՝ Ավագ դպրոցի սովորողների դիրքորոշման և արժեքային համակարգի ձևավորմանն ուղղված վերջնարդյունքները դուրս են բերում չափորոշչից (20ր)
խմբերի ներկայացում-քննարկում (20ր)
Արդյունքները հրապարակել բլոգում
1. Չորրորդ հանդիպում
Կարդացեք հետևյալ մշակումները՝
Կարդացեք և քննարկեք նշված հոդվածները: Բերեք նաև օրինակներ
Ձեր մանկավարժական գործունեությունից՝ ելնելով «Դիրքորոշում և արժեք»թեմայով
Մեթոդը՝
երեք բանալի,մեկ կողպեք. Այս մեթոդը կարելի է կիրառել իմաստի ընկալմանփուլում,որոնք բավականին ծավալուն են,նույն նյութին կամ երևույթին վերաբերող մի շարք բնորոշ հատկանիշներ կան: Առաջարկում դուրս գրել երեք նախադասություն (երեք բանալի), որոնք կարևոր էեն այդ նյութը յուրացնելու համար, ընտրել մեկ նախադասություն (կողպեք), որը կամփոփի, կընդհանրացնի ասելիքը, միտքը, գաղափարը: Այս մեթոդը ձևավորվում է ընտրություն կատարելու, գլխավորը երկրորդականից տարբերելու հմտություն, ինչպես նաև համագործակցելու, իր ընտրությունը հիմնավորելու կարողություն:
Հինգերորդ հանդիպում
Երրորդ, չորրորդ հանդիպումներին կարդացած նյութի շուրջ մշակում, տեքստի ձևակերպում:
Վերջնարդյունքը՝
Դասավանդողը բլոգի վերապատրաստում բաժնում հրապարակում է տեքստ,մշակում, որն ընդգրկում է ընթերցված նյութի հանդեպ իր վերաբերմունքը, պարունակում մեջբերումներ, որում ներկայացվում է նաև իր մանկավարժական փորձը:
Комментариев нет:
Отправить комментарий